Followers

Thursday, March 26, 2009

KEMUNCAK SUKAN TAHUNAN KE 10






EN ABDULLAH WAHID WAKIL PPD SEBAGAI PERASMI TEMASYA.








Salam kembali.

Hari ini adalah hari kemuncak Sukan Tahunan Sekolah. Di sini akak sertakan ucapan Pengetua SMK Seri Bemban yang dimuatkan dalam buku cenderahati Sukan Tahunan Sekolah.

Alhamdulillah, pada hari ini kita warga SMK Seri Bemban, akhirnya berjaya melaksanakan Temasya Kejohanan Olahraga Sekolah kali yang ke 10.

Kejohanan kali ini lebih bermakna kerana sempena tahun ke sepuluh tertubuhnya sekolah ini, sekaligus menunjukkan usia dan keluasan bakti yang telah ditaburkan untuk melahirkan insan-insan berilmu di kawasan Bemban ini.

Kejohanan olahraga adalah kemuncak daripada pelaksanaan P&P Pendidikan Jasmani dan Kesihatan yang bermatlamat melahirkan insan yang sihat dan cergas jasmaninya. Kecergasan jasmani sememangnya amat penting untuk membentuk kecerdasan minda yang akhirnya melahirkan insan yang seimbang dan harmonis.

Kejohanan kali ini berfokus kepada penglibatan semua warga sekolah dengan tujuan menyuburkan semangat setiakawan, bekerjasama dan kegigihan dalam berusaha untuk mencipta sesuatu kejayaan.

Adalah juga diharapkan kejohanan olahraga yang melibatkan semua warga sekolah ini, akan dapat menyuburkan sifat budiman kerana bersukan dan bertanding akan mendidik seseorang itu berbangga meraih kejayaan dan tabah menerima kekalahan sebagai satu sifat yang unggul dalam usaha mencipta kejayaan dalam kehidupan.

Sempena berlangsungnya kejohanan ini, pihak sekolah merakamkan ucapan terima kasih dan penghargaan kepada semua pihak yang telah berusaha dn memberi sumbangan dalam menjayakan temasya olahraga kali ke 10 ini. SELAMAT BEROLAHRAGA DAN MAJU JAYA.

JOM LAYAN SLIDE SHOW KEJOHANAN ITU. YANG NI HARI RABU SEMALAM 25.3.2009


YANG NI PULAK HARI INI KHAMIS 26.3.2009. LAAAAYYYYAAAAAAAAANN.




Sebaik-baik sahaja selesai upacara padang, ribut kencang melanda hampir menerbangkan khemah. Nasib baik beberapa orang guru termasuk pengetua sendiri dan pelajar dapat menyelesaikannya dengan beramai-ramai menurunkan khemah. Layan video ni dan dengar deruan angin yang kencang sekali.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...